Yleiset ehdot

Relove Oy | www.relove.fi | Myyntiehdot | Voimassa 1.4.2016 lähtien

Näitä myyntiehtoja ja niiden päivityksiä sekä mahdollisia muutoksia (sisältäen myös Tietosuojaselosteen) sovelletaan relove.fi -sivustolla tai millä tahansa sen alisivustolla toimivassa verkkokaupassa (“Sivusto”) tehtyihin kaikkiin tilauksiin ja myynteihin. Tekemällä tilauksen tuotteesta tai tuotteista Sivustolla sekä merkitsemällä hyväksyväsi myyntiehdot hyväksyt nämä ehdot:

Tilaaminen

Tuotteiden tilaaminen tapahtuu verkkokaupan kotisivuilla siirtämällä valitut tuotteet ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö kassapalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai tilauksessa ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Tuotteet ja hinnat

Verkkokaupassa on myynnissä sekä second hand -tuotteita että uusia tuotteita. Verkkokauppaan valitut second hand -tuotteet ovat siistejä sekä hyväkuntoisia. Mahdollisista puutteista on pyritty kertomaan tuotekohtaisella sivulla joko tuotekuvauksessa tai tuotekuvissa. Second hand -tuotteet myydään siinä kunnossa kuin ne kaupantekohetkellä ovat, eikä tuotteen myyjä ole vastuussa luonnollisesta kulumisesta tai tavaran käytöstä johtuvista vioista. Kuvien värit saattavat hieman poiketa todellisista väreistä.

Tuotteiden hinnat on esitetty tuotekohtaisilla sivuilla ja ostoskorissa. Uusien tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen muutoksiin.

Maksutavat

Verkkokauppamme relove.fi maksupalvelut tarjoaa Checkout Finland Oy. Checkout on sinulle turvallinen maksutapa. Checkout Finland Oy:lla on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitostoimilupa. Palvelu on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä ja Checkout Finland Oy on osa OP Ryhmää. Voit tutustua maksupalveluehtoihin täältä.

Checkout-maksunvälityspalvelu välittää maksusi verkkokauppiaalle. Jos tiliotteellasi tai luottokorttilaskullasi näkyy Checkout Finland Oy, on Checkout välittänyt maksusi.

Pankkimaksut

Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Checkout Finland Oy, Checkout välittää maksusi verkkokauppaamme. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.

Luottokorttimaksut

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa - ja MasterCard SecureCode -todentamispalvelut. Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella, eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

Mobiilimaksutavat

Mobiilimaksutavat Pivo, MobilePay ja Siirto ovat sovelluksessa toimivia palveluita, joilla voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä maksun kyseisessä sovelluksessa. Pivolla onnistuvat lisäksi Siirto-maksut, jolloin maksun voi hyväksyä missä tahansa Siirtoa tukevassa sovelluksessa.

Pivon käyttöehdot ja MobilePayn ehdot.

Huomioitavaa:

14.9.2019 lähtien maksaminen debit- ja creditkortilla saattaa vaatia vahvaa pankkitunnistautumista uuden EU:n laajuisen maksupalveludirektiivin (PSD2) johdosta. Tämä koskee kaikkia verkkokauppoja EU-maissa.

Kun teet tilauksen verkkokaupassamme, saatat joutua käymään läpi lisävaiheita vahvistaaksesi henkilöllisyytesi. Lisävaiheet riippuvat pankistasi. Näitä voivat olla esimerkiksi siirtyminen pankin mobiilisovellukseen. Voit ottaa selvää uudesta vahvasta tunnistautumisesta omasta pankistasi. Voit lukea lisää direktiivistä esimerkiksi täältä.


PayPal

Hyväksymme PayPal-maksut. Huomioithan, että PayPalin-palvelumaksu (3,4 %) lisätään tilauksen loppusummaan.

Klarna-laskulla maksaminen

Hyväksymme Klarnan maksutapana vain Suomessa ja Ahvenanmaalla.

Yhdessä Klarna Bank AB:n (julk.) kanssa (päätoimipaikan osoite Sveavägen 46, 111 34 Tukholma, Ruotsi) tarjoamme seuraavia maksutapoja, joissa maksu tehdään suoraan Klarnalle:

  • Lasku: maksuaika on 14 vuorokautta tuotteiden toimituksesta. Klarna-laskun ehdot ovat saatavilla täällä.
  • Joustava erämaksu: voit maksaa ostoksesi joustavasti kuukausierissä, joiden suuruus on vähintään 1/24 velan määrästä (kuitenkin aina vähintään 5,00 EUR mukaan lukien korko jäljellä olevalle velalle).
  • Kiinteä erämaksu: voit valita kassalla eri kuukausierävaihtoehdoista. Erät pienenevät kuukausittain sitä mukaa, kun maksamatta oleva luottosumma pienenee.
  • Kampanjalasku: jos oston yhteydessä on tarjottu mahdollisuutta pidennettyyn 1–3 kuukauden maksuaikaan aloitusmaksua vastaan (esim. “Osta nyt, maksa helmikuussa”), voit maksaa ostokset kampanjalaskun ehtojen mukaisesti.
  • Joustavan erämaksun, kiinteän erämaksun ja kampanjalaskun ehdot löydät täältä ja vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot täältä.

Löydät lisätietoa Klarnasta täältä ja Klarnan käyttöehdot täältä. Klarna käsittelee henkilötietojasi soveltuvan lainsäädännön ja Klarnan tietosuojaselosteen mukaisesti.

Maksujen palautus

VISA & MASTERCARD – hyvitys maksukortille; Checkout – hyvitys tilille; PAYPAL – hyvitys PayPal-palvelun kautta (Paypal palvelumaksua 3,4 % ei palauteta); KLARNA – hyvitys Klarna-palvelun kautta.

Huomioithan, että hyvityksen siirtymisessä saattaa vierähtää useampi päivä. Salli ainakin 10 päivää maksun siirtymiselle.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Asiakas saa tilausvahvistuksen, kun tilaus on vastaanotettu. Tilausvahvistus ei kuitenkaan tarkoita, että tilaus on hyväksytty. Myyntisopimus Relove Oy:n ja asiakkaan välille syntyy vasta, kun asiakas saa vahvistuksen tilauksen lähettämisestä asiakkaalle.

Mikäli et ole saanut tilausvahvistusta 3 arkipäivän aikana tilauksesi tekemisestä, otathan välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme verkkokauppa@relove.fi

Toimitustavat ja -kulut

Toimitamme tilaukset käyttäen Postin pakettilähetystä, ja saat lähetyksen seurantatunnuksen sähköpostiisi jolla voit seurata lähetystäsi. Tuotteet on myös mahdollista noutaa yrityksen toimipisteestä, mutta noudon ajankohdasta tulee sopia erikseen.

Postituskulut lisätään automaattisesti kassalla.

Toimitusaika

Lähetämme tilaamasi tuotteet mahdollisimman pian, kuitenkin viimeistään viiden arkipäivän kuluessa. Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista.

Peruutusoikeus ja palautusehdot

Asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilaus 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Palautusoikeus koskee tuotteita, jotka ovat siinä kunnossa, jossa ne asiakkaalle toimitettiin.

Palautuskustannukset ovat asiakkaan vastuulla. Asiakkaan on aina ilmoitettava myyjälle etukäteen kaupan peruutuksesta 14 päivän sisällä lähetyksen vastaanottamisesta. Tuote tulee palauttaa postitse 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksesta. Peruutusilmoitukseen tulee merkitä nimi, osoite, tilauspäivä, tuote sekä tilinumero rahojen palautusta varten, ja se tulee lähettää sähköpostilla osoitteeseen verkkokauppa@relove.fi tai postitse alla olevaan palautusosoitteeseen. Emme vastaanota palautuksia yli 14 vuorokauden kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Mikäli tuotetta on käytetty, pidätämme oikeuden laskuttaa arvonalennuksesta. Kun palautus on vastaanotettu ja hyväksytty, tuotteiden hinta palautetaan asiakkaan tilille.

Palautusosoite:

Relove Oy

Runeberginkatu 42 A

00260 Helsinki

+358 50 329 6780

verkkokauppa@relove.fi

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme 20,00 euron maksun.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun sähköposti- tai postiosoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on vioittunut Postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio Postiin

Immateriaali oikeudet

Ellei näissä ehdoissa toisin ole esitetty, kaikki tämän Sivuston sisältöön liittyvät immateriaalioikeudet (sisältäen, muttei rajoittuen tavaramerkkeihin, domain-nimiin ja kuviin) kuuluvat yksinomaan Relove Oy:lle tai sen sopimuskumppaneille ja ovat suojattu sovellettavan lain mukaisesti.

Tietosuoja

Relove käsittelee Sivustolle luovutettuja henkilötietoja vain asiakkaan tilauksen toteuttamiseen (ks. Tietosuojaseloste).

Ylivoimainen este

Mikäli Relove ei pysty täyttämään näiden ehtojen mukaisia velvollisuuksiaan tai palveluitaan johtuen epätavallisista tai epäsuotuisista olosuhteista, jotka ovat sen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella (kuten, muttei rajoittuen seuraaviin: työtaistelutoimenpiteet, yhteiskunnalliset levottomuudet, sota tai luonnonkatastrofit), ei sitä voida pitää korvausvelvollisena vahingosta, joka aiheutuu tällaisen esteen aiheuttamasta viivästyksestä. Mikäli tällainen tilanne ilmenee, Relove ilmoittaa siitä asiakkaalle niin pian kuin mahdollista. Mikäli tilanne kestää yhtäjaksoisesti yli kaksi (2) kuukautta, voidaan liiketoimi peruuttaa kumman tahansa osapuolen toimesta.

Verkkosivun käyttö

Asiakkaalle myönnetään rajoitettu käyttöoikeus Sivustolle. Asiakas ei saa tallentaa, käyttää, esittää julkisesti, toimittaa tai edelleenvälittää Sivuston sisältöä tai mitään Sivuston tai sen käytön kautta saatua materiaalia kolmannelle osapuolelle paitsi niissä rajoissa, kun se on sallittu tekijänoikeuslainsäädännössä. Asiakas ei saa väärinkäyttää Sivustoa. Asiakas ei saa syyllistyä tai yllyttää rikolliseen tekoon, välittää tai levittää virusta tai muuta vahingollista, teknologisesti haitallista materiaalia, rikkoa luottamuksellisuusvelvoitettaan tai käyttäytyä uhkaavasti tai säädyttömästi. Asiakas ei saa hakkeroitua Sivustolle, korruptoida tietoa, aiheuttaa häiriötä muille käyttäjille, lähettää roskapostia tai yrittää haitata Sivuston tai sen kautta lähestyttyjen tietokoneiden tai tietokonejärjestelmien suorituskykyä tai toimintaa.

Tulkinta ja puutteet

Mikäli jokin tässä esitetyistä ehdoista on sovellettavan lain mukaan pätemätön osittain tai kokonaan, ei kyseisen ehdon pätemättömyys vaikuta muiden tässä esitettyjen ehtojen voimassaoloon.